ALGEMENE VOORWAARDEN ACADEMIE VOOR ZELFHERSTEL B.V. VOOR PARTICULIEREN EN BEDRIJVEN (ABONNEES)
Artikel 1. Definities
In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
Aanbieder: een natuurlijk persoon of rechtspersoon die via het Platform diensten en/of producten tegen een exclusieve korting aan een Lid van de Academie voor Zelfherstel B.V., verder te noemen: de Academie, aanbiedt.
Aanbieding: het aanbod dat Aanbieder(s) in persoon, conform het Format van de Academie, uitvoert (uitvoeren), zoals – maar niet beperkt tot – workshops, lezingen, trainingen, coachingstrajecten, retraites, webinars en alle andere live of online vormen van overdracht van kennis en ervaring van Aanbieder(s) aan het Lid/de Leden van de Academie alsmede het aanbod van Aanbieder(s) in de vorm van producten in de Webshop van de Academie.
Abonnee: iedere rechtspersoon en/of natuurlijke persoon die zich voor één of meer van de Lidmaatschappen (Abonnementen) bij de Academie heeft geregistreerd, daaronder begrepen zowel betaalde als al dan niet tijdelijke gratis Lidmaatschappen en proeflidmaatschappen.Indien het Lid (de Abonnee) een bedrijf of organisatie betreft, geldt het Lidmaatschap voor alle specifiek aangewezen medewerkers. Zie ook ‘Lid’.
Abonnement: de volledige dienstverlening waar een Lid (Abonnee) toegang toe heeft op de Website. Hieronder valt: het raadplegen van alle beschikbare informatie over alle bewezen effectieve vormen van zelfherstel; specifieke (gast)blogs; informatie over alle Aanbieders en Aanbiedingen, inclusief de contactgegevens van de Academie-aanbieders en exclusieve kortingen en alle andere diensten en producten van de Academie voor zover deze op de Website staan. Zie ook ‘Lidmaatschap’
Academie: de Academie voor Zelfherstel, zijnde de partij die deze Algemene Voorwaarden gebruikt in een overeenkomst met de Bezoeker en/of het Lid van de Omgeving.
Account: de gebruikersomgeving waar een Bezoeker na correcte registratie op de Website van de Academie als Lid toegang toe heeft. Het gebruikersaccount wordt gegenereerd door het invullen van het onlineformulier dat daarvoor bestemd is en door het kiezen van een gebruikersnaam en wachtwoord.
Bedrijf: rechtspersoon die zich aanmeldt als Lid van de Website waarbij alle door het Bedrijf aangewezen medewerkers van het Bedrijf een Lidmaatschap krijgen.
Bezoeker: een natuurlijk persoon of rechtspersoon die op de Website surft zonder geregistreerd lidmaatschap.
Consument: het Lid (Abonnee) en/of de Klant.
Derde(n): de partij(en) die door de Academie zo nodig wordt/worden ingeschakeld teneinde aan de inhoud van een overeenkomst te kunnen voldoen.
Diensten: alle vormen van dienstverlening die de Academie op haar Website aanbiedt, inclusief de verkoop van producten vanuit de webshop van de Academie.
Gebruiker: iedere Bezoeker en Lid van de Omgeving, zijnde de partij(en) die heeft (hebben) aanvaard dat deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn op de overeenkomst met de Academie.
Klant: een Lid van de Omgeving die overgaat tot de aanschaf van een dienst en/of product van Aanbieder(s) via het Platform.
Koopovereenkomst: de overeenkomst die tot stand komt tussen de Aanbieder(s) en een Klant vanwege de levering door Aanbieder(s) aan de Klant van een dienst en/of product via het Platform.
Lid (Leden):iedere rechtspersoon en/of natuurlijke persoon die zich voor één of meer van de Lidmaatschappen (Abonnementen) bij de Academie heeft geregistreerd, daaronder begrepen zowel betaalde als al dan niet tijdelijke gratis Lidmaatschappen en proeflidmaatschappen.Indien het Lid (de Abonnee) een bedrijf of organisatie betreft, geldt het Lidmaatschap (Abonnement) voor alle specifiek aangewezen medewerkers. Zie ook ‘Abonnee’.
Lidmaatschap: de volledige dienstverlening waar een Lid (Abonnee) toegang toe heeft op de Website. Hieronder valt: het raadplegen van alle beschikbare informatie over alle bewezen effectieve vormen van zelfherstel; specifieke (gast)blogs; informatie over alle Aanbieders en Aanbiedingen, inclusief de contactgegevens van de Academie-aanbieders, toegang tot exclusieve Academiekortingen voor de Aanbiedingen en alle andere diensten en producten van de Academie voor zover deze op de Website speciaal zijn gereserveerd voor Leden (Abonnees). Zie ook ‘Abonnement’.
‘Mijn Account’: de persoonlijke omgeving van de Klant op de Website waarin o.a. zijn opgenomen: ‘Mijn facturen’, ‘Mijn abonnementen’ en ‘Mijn bestellingen’ (online in de loop van 2022). Als de Klant daar toestemming voor heeft gegeven, kan de Klant daarin ook zijn of haar interesseprofiel beheren.
Omgeving: https://academievoorzelfherstel.nl, zijnde de website van de Academie alsmede iedere andere door de Academie voor Zelfherstel aangewezen applicatie.
Organisatie: rechtspersoon die zich aanmeldt als Lid (Abonnee) van de Website waarbij alle specifiek aangewezen medewerkers van de Organisatie een Lidmaatschap (Abonnement) krijgen.
Particulier: natuurlijk persoon die zich voor één of meer van de Lidmaatschappen (Abonnementen) bij de Academie heeft geregistreerd, daaronder begrepen zowel betaalde als al dan niet tijdelijke gratis Lidmaatschappen en proeflidmaatschappen.
Platform: de digitale omgeving waarop door Aanbieders diensten en producten aan een Lid/Leden (Abonee/Abonnees) van de Academie worden aangeboden.
Self Support Community: het onderdeel van de Website (online in de loop van 2022) dat het Lid/Leden de mogelijkheid biedt om vragen te stellen aan andere Leden, om door de Academie goedgekeurde reacties te plaatsen op berichten van andere Leden en/of om online discussie te voeren met andere Leden over zelfherstel. Deze Self Support Community is voor iedereen zichtbaar.
Webshop: de webshop van de Academie.
Website: de website van de Academie, te weten https://academievoorzelfherstel.nl.
Wettelijke bedenktijd voor Consumenten (Leden/Abonnees en Klanten): de bedenktijd die wettelijk geldt voor Consumenten bij bestelling van producten en diensten.
Artikel 2. Toepasselijkheid
- Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de bestelling(en) en de koop van diensten en/of producten bij Aanbieder(s) via het Platform.
- Deze Algemene Voorwaarden zijn eveneens van toepassing op iedere overeenkomst tussen de Academie enerzijds en een Bezoeker en/of een Lid (Abonnee) en/of een Klant anderzijds waarop de Academie deze Algemene Voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze Algemene Voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
- Ieder Lid/iedere Abonnee aanvaardt vanaf het moment van totstandkoming van het Lidmaatschap/Abonnement de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden.
- Iedere Klant die een bestelling plaatst van een dienst en/of product dat door Aanbieder(s) wordt aangeboden binnen de Omgeving, aanvaardt de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden.
- Alle rechten en aanspraken, zoals in deze Algemene Voorwaarden en in eventuele nadere overeenkomsten ten behoeve van de Academie worden bedongen, worden evenzeer bedongen ten behoeve van de door de Academie ingeschakelde tussenpersonen en andere Derden.
- De Academie heeft het recht deze Algemene Voorwaarden te allen tijde te wijzigen. De gewijzigde voorwaarden zullen van toepassing zijn op elk Lid (Abonnee) en elke Klant zodra deze op de Website zijn gepubliceerd. Indien een Klant nadien via het Platform een bestelling plaatst voor een dienst en/of product zoals aangeboden in de Omgeving door Aanbieder(s), aanvaardt deze daarmee de toepasselijkheid van de gewijzigde Algemene Voorwaarden. Het is daarom raadzaam om deze Algemene Voorwaarden te raadplegen alvorens een bestelling voor een dienst en/of product van Aanbieder(s) wordt geplaatst.
Artikel 3. Account
- Voor het maken van een account op de Website dient een Lid (Abonnee) tenminste aan de volgende eisen te voldoen:
- Hij is minimaal 18 jaar oud;
- Hij is per e-mail en telefoon bereikbaar.
2. De Academie is te allen tijde gerechtigd om bepaalde bestellingen van een Lid (Abonnee) en/of Klant voor diensten en/of producten van Aanbieder(s) niet te verwerken dan wel daar voorwaarden aan te verbinden.
3. Het Lid (Abonnee) en de Klant zijn zelf verantwoordelijk voor het gebruik dat van hun gebruikersnaam en wachtwoord wordt gemaakt. De Academie raadt het Lid (Abonnee) en de Klant dan ook aan om een uniek wachtwoord te gebruiken en dit wachtwoord zorgvuldig geheim te houden.
4. Het Lid (Abonnee) en de Klant zijn niet gerechtigd om anderen gebruik te laten maken van hun account.
5. Het Lid (Aboneee) en de Klant verklaren in overeenstemming te handelen met deze Algemene Voorwaarden en alle toepasselijke wet- en regelgeving.
6. Het Lid (Aboneee) en de Klant zijn verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens in het eigen account.
7. Het Lid (Abonnee) en de Klant aanvaarden de disclaimer van de Academie zoals verwoord op de Website:https://academievoorzelfherstel.nl/disclaimer/.
Artikel 4. Lidmaatschap (Abonnement) particulieren
- Bij de aanvraag van het Lidmaatschap (Abonnement) kan het particuliere Lid (Abonnee) aangeven of deze de digitale nieuwsbrief van de Academie wil ontvangen. Mocht het particuliere Lid (Abonnee) deze niet meer willen ontvangen, dan kan hij zich via de in de nieuwsbrief opgenomen link weer afmelden.
- Voor het Lidmaatschap (Abonnement) betaalt het particuliere Lid (Abonnee) een lidmaatschapsbijdrage, tenzij dat het Lid (Abonnee) gebruikmaakt van een door de Academie (tijdelijk) gratis verstrekt Lidmaatschap.
- De lidmaatschapsprijzen (abonnementsprijzen) gaan in vanaf 1 april 2021 en zijn te vinden op de Website,https://academievoorzelfherstel.nl/abonnementen/:
- 6 maanden-lidmaatschap, dagelijks instappen. Niet tussentijds opzegbaar. Kosten: € 7,50 euro inclusief 21% btw per maand;
- 12 maanden lidmaatschap, dagelijks instappen. Niet tussentijds opzegbaar. Kosten € 5,- euro inclusief 21% btw per maand.
4. Het door de Academie aangeboden Lidmaatschap en de condities daarvan zijn geldig gedurende de voor het lidmaatschap van kracht zijnde termijn, tenzij anders aangegeven. Lidmaatschappen worden niet automatisch verlengd. Het particuliere Lid ontvangt een maand voor afloop van het lidmaatschap per mail een uitnodiging om het lidmaatschap te verlengen.
5. Met een Lidmaatschap (Abonnement) ontvangt het particuliere Lid (Abonnee) verschillende voordelen:
- Het Lid (Abonnee) krijgt volledige toegang tot alle zelfherstelthema’s van de Academie.
- Het Lid (Abonnee) krijgt volledige toegang tot specifieke ‘Members Only’ blogs en gastblogs van de Academie.
- Het Lid (Abonnee) krijgt volledige toegang tot de Self Support Community van de Academie (online in de loop van 2022).
- Het Lid (Abonnee) krijgt volledige toegang tot exclusieve Academie-kortingen op alle (live en online) workshops, lezingen, trainingen, webinars, coachingstrajecten, retraites en enige andere vorm van kennisoverdracht op het vlak van zelfherstel zoals aangeboden door Aanbieder(s) op het Platform.
- De Academie kan de lidmaatschaps(abonnements)prijzen, de inhoud van het Lidmaatschap (Abonnement) qua aanbod van collectieve voordelen en/of bespaarservices en/of andere onderdelen van het lidmaatschap (abonnement) te allen tijde wijzigen. Zo kunnen er collectieve voordelen en/of bespaarservices worden toegevoegd als daarmee in bepaalde behoeften kan worden voorzien en de Academie erin slaagt om een dergelijke service aan haar dienstverlening toe te voegen. Andersom kan ook om verschillende redenen worden besloten om collectieve voordelen en/of een bespaarservice niet meer voort te zetten. Dit kan o.a. het geval zijn wanneer blijkt dat daarmee niet meer in een bepaalde behoefte wordt voorzien óf wanneer deze services om andere redenen niet meer door de Academie kunnen worden aangeboden. De Academie zal het Lid (Abonnee) daar zo spoedig mogelijk over informeren. Wanneer een collectief voordeel en/of bespaarservice niet wordt voortgezet en het Lid (Abonnee) daardoor geen Lid (Abonnee) meer wil zijn van de Academie heeft het Lid (Abonnee) het recht om zijn Lidmaatschap (Abonnement) op te zeggen waarbij een opzegtermijn geldt van een (1) maand.
- De kosten van Lidmaatschap (Abonnement) dienen door het Lid (Abonnee) voor de gehele Lidmaatschapsperiode (Abonnementsperiode) ineens bij vooruitbetaling te worden voldaan aan de Academie. Bii niet tijdige of niet volledig vooruitbetaling van de kosten van Lidmaatschap (Abonnement) is de Academie gerechtigd om naast het openstaande bedrag ook de wettelijke rente en incassokosten bij het Lid (Abonnee) in rekening te brengen. Indien een Lid (Abonnee) na twee aanmaningen nog steeds in gebreke blijft om het openstaande bedrag aan Lidmaatschapsgeld (Abonnementsgeld) aan de Academie te betalen, is de Academie gerechtigd om het Lidmaatschap (Abonnement) van het Lid (Abonnee) met onmiddellijke ingang te beëindigen.
Artikel 5. Lidmaatschap bedrijven en organisaties
- Bij de aanvraag van het Lidmaatschap (Abonnement) kan het Lid (Abonnee) aangeven of deze de digitale nieuwsbrief van de Academie wil ontvangen. Mocht het Lid (Abonnee) de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, dan kan hij zich via de in de nieuwsbrief opgenomen link weer afmelden.
- Voor het Lidmaatschap (Abonnement) betaalt het Lid (Abonnee) een lidmaatschapsbijdrage (abonnementsbijdrage), tenzij dat het Lid (Abonnee) gebruikmaakt van een door de Academie (tijdelijk) gratis verstrekt Lidmaatschap.
- De lidmaatschapsprijzen (abonnementsprijzen) gaan in vanaf 1 april 2021 en zijn te vinden op de Website,https://academievoorzelfherstel.nl/abonnementen/:
ZAKELIJKE PROEFLIDMAATSCHAPPEN (ABONNEMENTEN) VOOR 1 MAAND
- Proeflidmaatschap van 1 maand voor bedrijven en organisaties tot 2000 medewerkers: € 1.000,- exclusief 21% btw;
- Proeflidmaatschap van 1 maand voor bedrijven en organisaties vanaf 2000 tot 4000 medewerkers: € 2.000,- exclusief 21 % btw;
- Proeflidmaatschap van 1 maand voor bedrijven en organisaties vanaf 4000 tot 8000 medewerkers: € 3.000,- exclusief 21% btw.
ZAKELIJKE LIDMAATSCHAPPEN (ABONNEMENTEN) VOOR 12 MAANDEN
- Zakelijk lidmaatschap voor 12 maanden (opzegtermijn 3 maanden) voor bedrijven en organisaties tot 2000 medewerkers: € 2,- per medewerker per maand exclusief 21% btw met een minimale afname van 200 abonnementen;
- Zakelijk lidmaatschap voor 12 maanden (opzegtermijn 3 maanden) voor bedrijven en organisaties vanaf 2000 tot 4000 medewerkers: € 1,50 euro per medewerker per maand exclusief 21% btw met een minimale afname van 400 abonnementen;
- Zakelijk lidmaatschap van 12 maanden (opzegtermijn 3 maanden) voor bedrijven en organisaties vanaf 4000 tot 8000 medewerkers: € 1,- euro per medewerker per maand exclusief 21% btw met een minimale afname van 800 abonnementen.
- Zakelijk lidmaatschap voor 12 maanden (opzegtermijn 3 maanden) voor bedrijven en organisaties vanaf 8000 medewerkers: in overleg.
ZAKELIJKE LIDMAATSCHAPPEN (ABONNEMENTEN) VOOR 6 MAANDEN
- Zakelijk lidmaatschap voor 6 maanden (opzegtermijn 1 maand) voor bedrijven en organisaties tot 2000 medewerkers: € 4,- per medewerker per maand exclusief 21% btw met een minimale afname van 200 abonnementen;
- Zakelijk lidmaatschap voor 6 maanden (opzegtermijn 1 maand) voor bedrijven en organisaties vanaf 2000 tot 4000 medewerkers: € 3,- per medewerker per maand exclusief 21% btw met een minimale afname van 400 abonnementen;
- Zakelijk lidmaatschap voor 6 maanden (opzegtermijn 1 maand) voor bedrijven en organisaties vanaf 4000 tot 8000 medewerkers: € 2,- per medewerker per maand exclusief 21% btw met een minimale afname van 800 abonnementen;
- Zakelijk lidmaatschap voor 6 maanden (opzegtermijn 1 maand) voor bedrijven en organisaties vanaf 8000 medewerkers: in overleg.
4. Het door de Academie aangeboden Lidmaatschap (Abonnement) en de condities daarvan zijn geldig gedurende de voor het lidmaatschap (abonnement) van kracht zijnde termijn, tenzij anders aangegeven. Lidmaatschappen (Abonnementen) worden niet automatisch verlengd. Het Lid (Abonnement) ontvangt een maand voor afloop van het lidmaatschap (abonnement) per mail een uitnodiging om het lidmaatschap te verlengen.
5. Met een Lidmaatschap (Abonnement) ontvangt het Lid (Abonnee) verschillende voordelen:
- Het Lid (Abonnee) krijgt volledige toegang tot alle zelfherstelthema’s van de Academie.
- Het Lid (Abonnee) krijgt volledige toegang tot specifieke ‘Members Only’ blogs en gastblogs van de Academie.
- Het Lid (Abonnee) krijgt volledige toegang tot de Self Support Community van de Academie (online in de loop van 2022).
- Het Lid (Abonnee) krijgt volledige toegang tot exclusieve Academie-kortingen op alle (live en online) workshops, lezingen, trainingen, webinars, coachingstrajecten, retraites en enige andere vorm van kennisoverdracht op het vlak van zelfherstel zoals aangeboden door Aanbieder(s) op het Platform.
- De Academie kan de lidmaatschapsprijzen, de inhoud van het Lidmaatschap (Abonnement) qua aanbod van collectieve voordelen en/of bespaarservices en/of andere onderdelen van het lidmaatschap (abonnement) te allen tijde wijzigen. Zo kunnen er collectieve voordelen en/of bespaarservices worden toegevoegd als daarmee in bepaalde behoeften kan worden voorzien en de Academie erin slaagt om een dergelijke service aan haar dienstverlening toe te voegen. Andersom kan ook om verschillende redenen worden besloten om collectieve voordelen en/of een bespaarservice niet meer voort te zetten. Dit kan o.a. het geval zijn wanneer blijkt dat daarmee niet meer in een bepaalde behoefte wordt voorzien óf wanneer deze services om andere redenen niet meer door de Academie kunnen worden aangeboden. De Academie zal het Lid daar zo spoedig mogelijk over informeren. Wanneer een collectief voordeel en/of bespaarservice niet wordt voortgezet en het Lid (Abonnee) daardoor geen Lid (Abonnee) meer wil zijn van de Academie heeft het Lid het recht om zijn Lidmaatschap (Abonnement) op te zeggen waarbij een opzegtermijn geldt van een (1) maand.
- De kosten van Lidmaatschap (Abonnement) dienen door het Lid (Abonnee) voor de gehele Lidmaatschapsperiode (Abonnementsperiode) ineens bij vooruitbetaling te worden voldaan aan de Academie. Bii niet tijdige of niet volledig vooruitbetaling van de kosten van Lidmaatschap (Abonnement) is de Academie gerechtigd om naast het openstaande bedrag ook de wettelijke rente en incassokosten bij het Lid (Abonnee) in rekening te brengen.
- Indien een Lid (Abonnee) na twee aanmaningen nog steeds in gebreke blijft om het openstaande bedrag aan Lidmaatschapsgeld (Abonnementsgeld) aan de Academie te betalen, is de Academie gerechtigd om het Lidmaatschap (Abonnement) van het Lid (Abonnee) met onmiddellijke ingang te beëindigen.
Artikel 6. Bestelling en levering van diensten en producten
Een Klant kan via het normale bestelproces bij de Academie een bestelling plaatsen voor (een) dienst(en) en/of (een) product(en) dat (die) door Aanbieder(s) op het Platform wordt/worden aangeboden.
- Wanneer de Klant een ticket boekt op de Website en/of een product bestelt in de Webshop, is de Klant zich ervan bewust dat de Klant telkens een overeenkomst sluit met de Aanbieder(s) en dat de Academie geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
- Na boeking van het ticket en/of de bestelling in de Webshop ontvangt de Klant van de Academie een mail met daarin de bevestiging van de reservering van het ticket en/of de bestelling van het product. De betreffende Aanbieder(s) neemt/nemen vervolgens zo spoedig mogelijk rechtstreeks contact met de Klant op (per mail of telefoon) om de reservering definitief te maken.
- Daartoe ontvangt de Klant van Aanbieder(s) per mail een bevestiging van de reservering/bestelling en alle andere informatie die de Klant nodig heeft om de dienst en/of het product van Aanbieder(s) te kunnen afnemen. Ook ontvangt de Klant een deugdelijke (btw) factuur en/of – in geval van aankoop van (een) product(en) – een pakbon van Aanbieder(s).
- Betaling door de Klant van de via het Platform bestelde en aangekochte dienst(en) en/of product(en) kan uitsluitend rechtstreeks plaatsvinden aan de betreffende Aanbieder(s).
- Eigendom van (een) geleverd product(en) gaat pas over, indien de Klant al hetgeen hij aan de Aanbieder(s) ter zake van de betreffende bestelling verschuldigd is, heeft voldaan. Levering van dienst en/of product geschiedt voor rekening en verantwoording van Aanbieder(s).
- Indien een Klant een dienst en/of product bestelt via het Platform bij Aanbieder(s):
- Zal deze bestelling vervolgens worden verwerkt in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden van de betreffende Aanbieder(s);
- Is de Klant gerechtigd om een bestelling binnen de door de Aanbieder(s) in zijn (hun) Algemene Voorwaarden gestelde termijn te retourneren (‘herroepingsrecht’), met in achtneming van de passage onder de volgende bullit van deze Algemene Voorwaarden Particulieren en Bedrijven, onder de condities zoals deze in de Algemene Voorwaarden van de betreffende Aanbieder(s) zijn opgenomen en met inachtneming van artikel 7 dezes.
- Tijdens deze termijn zal de Klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Aanbieder(s) retourneren. Indien de Klant op voorgeschreven wijze van zijn herroepingsrecht heeft gebruik gemaakt, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
- Bij vragen en/of klachten over de door Aanbieder(s) aan de Klant geleverde dienst(en) en/of door de Klant aangeschaft(e) product(en) van Aanbieder(s), dient de Klant zich te allen tijde rechtstreeks te wenden tot de betreffende Aanbieder(s). De Klant erkent dat hij/zij in deze gevallen geen beroep kan doen op de Academie en de Academie op geen enkele wijze aansprakelijk is, inclusief maar niet beperkt tot eventuele ondeugdelijkheid van de geleverde dienst(en) en/of het(de) aangeschafte product(en).
Artikel 7: Wettelijke bedenktijd van veertien (14) dagen
Lid 1:
- Voor tastbare producten uit de Webshop geldt voor Consumenten (Leden/Abonnees en Klanten) 14 dagen bedenktijd. Deze 14 dagen worden berekend door deze op te tellen bij de datum waarop de Consument (Lid/Abonnee en Klant) het product ontvangt.
- Voor diensten zoals het verzorgen van een workshop of lezing geldt voor Consumenten (Leden/Abonnees en Klanten) 14 dagen bedenktijd. Deze 14 dagen worden berekend door deze op te tellen bij de datum waarop de consument bevestigt dat hij de dienst gaat afnemen. Dit geldt ook voor levering van digitale inhoud via internet.
- Voor combinaties van producten en diensten die door de Consument (Lid/Abonnee en Klant) tegelijkertijd worden afgenomen gelden de hierboven genoemde regels voor producten.
Lid 2: Om tijdig gebruik te maken van deze wettelijke bedenktijd moeten Consumenten (Leden/Abonnees en Klanten):
- de Academie voor Zelfherstel binnen de bedenktijd informeren als ze van de koop of het contract af willen. Consumenten mogen de koop ook ongedaan maken voordat ze het product in huis hebben. In dat geval hoeft de Academie het product niet meer te versturen.
- Als ‘op tijd’ wordt ook beschouwd een mededeling die op tijd is verstuurd maar de Academie pas bereikt na afloop van de bedenktijd.
- Na het ongedaan maken van de koop hebben Consumenten (Leden/Abonnees en Klanten) nog eens 14 dagen om het product terug te sturen.
- Consumenten (Leden/Abonnees en Klanten) mogen de koop of het contract ongedaan maken tot het eind van de 14e dag. Valt die 14e dag in het weekend of op een feestdag? Dan eindigt de bedenktijd pas op de eerstvolgende werkdag.
Lid 3: Indien Consumenten (Leden/Abonnees en Klanten) de koop of het contract ongedaan willen maken:
- Kunnen ze daarvoor het formulier ontbinding gebruiken dat vervolgens wordt gemaild aan: info@academievoorzelfherstel.nl.
- Staat het hen vrij om daarvoor ook rechtstreeks een email te sturen aan: info@academievoorzelfherstel.nl. De Academie zal daarop zo spoedig mogelijk een ontvangstbevestiging sturen met informatie over terugbetaling.
Lid 4: Consumenten (Leden/Abonnees en Klanten) zijn niet verplicht om een reden aan te geven waarom ze afzien van het product of waarom ze het contract ongedaan willen maken. Uiteraard wordt het op prijs gesteld indien ze dit eigener beweging wel willen aangeven.
Artikel 8. Geen wettelijke bedenktijd bij online afspelen (streamen) en downloaden van producten met digitale inhoud
De Consument kan de koop niet meer ongedaan maken zodra hij is begonnen met afspelen of downloaden van het product met digitale inhoud.
Artikel 9. Andere uitzondering op wettelijke bedenktijd
Geen wettelijke bedenktijd geldt bij diensten waarvoor een datum is afgesproken zoals een toegangsticket voor een specifieke workshop, lezing of training op een bepaalde datum en tijdstip.
Artikel 9. Regeling voor als levering dienst begint in de bedenktijd
Lid 1. Indien de Consument de Aanbieder vraagt om in de bedenktijd alvast te beginnen met de levering van diensten, dan moet de Consument voor die diensten betalen. Hoeveel betaald moet worden, hangt af van de betreffende Aanbieder.
Lid 2. Ziet de Consument daarna af van de dienst, dan moet hij alleen betalen voor de diensten die de Aanbieder al heeft geleverd. De Consument hoeft nooit méér te betalen dan de marktwaarde van het deel dat geleverd is.
Artikel 10. Regeling voor als levering dienst helemaal binnen de bedenktijd valt
Zodra de Aanbieder begonnen is met het leveren van de dienst heeft de Consument geen recht op wettelijke bedenktijd meer.
Artikel 11. Retournering van producten
Lid 1. Klanten moeten het fysieke product terugsturen binnen 14 dagen nadat ze de koop ongedaan hebben gemaakt. Klanten zijn ook op tijd met retournering als ze het product aantoonbaar tijdig hebben teruggestuurd maar de Academie dit pas na afloop van deze 14 dagen ontvangt. Het product kan in dat geval worden geretourneerd aan:
Academie voor Zelfherstel
Pergamijndonk 32
6218 GV Maastricht
Lid 2. Indien het product wordt teruggestuurd, dient de Klant hiervan zelf de kosten te dragen.
Artikel 12: Terugbetaling van het geretourneerde product
Lid 1. De Academie verplicht zich bij een retourzending van een product – waarbij de Klant dus tijdig binnen de wettelijke bedenktijd op correcte wijze heeft laten weten af te zien van de koop – om alles terug te betalen wat de aan de Academie heeft betaald om het product geleverd te krijgen. Dit geldt dus ook voor bezorgkosten en eventuele andere kosten, bijvoorbeeld administratiekosten.
Lid 2. De Academie betaalt in het geval van lid 1 dezes uitsluitend ade kosten van de standaard bezorgmethode terug, ook als de Klant een duurdere bezorgmethode kiest.
Lid 3. De Klant is alleen aansprakelijk voor waardevermindering, als ze hij in de bedenktijd iets met het product doet dat niet nodig is om het te kunnen beoordelen.
Lid 4. De Academie verplicht zich om binnen 14 dagen terug te betalen nadat de Klant de koop ongedaan heeft gemaakt.
Lid 5. De Academie mag echter wachten met terugbetalen zoals onder lid 4 deze aangegeven totdat zij het product terug heeft, of totdat de Klant bewijst dat hij het heeft teruggestuurd, afhankelijk van welk tijdstip eerst valt.
Lid 6. De Academie betaalt de Klant op dezelfde manier terug als deze de Academie heeft betaald. Bijvoorbeeld met een cadeaubon als de Klant met een boekenbon heeft betaald.Dit kan echter anders liggen indien de betalingsmodule waarmee de Academie werkt dit niet toestaat. In dat geval wordt de terugbetaling op een andere manier gedaan.
Artikel 13: Cadeaubonnen, kortingscodes en winacties
Het is de Klant toegestaan Academie-cadeaubonnen en/of Academie-kortingscodes en/of Academie-codes voor winacties – voor zover van toepassing – in te wisselen bij de aankoop van (een) dienst(en) en/of product(en) van Aanbieder(s).
Artikel 14. Informatie en gebruik gegevens
- Klant zal zijn e-mail zorgvuldig in de gaten houden zodat Klant tijdig kennis kan nemen van door de Academie en/of de Aanbieder(s) aan Klant verzonden informatie.
- De Academie is niet aansprakelijk voor het niet tijdig of niet duidelijk overkomen van informatie of voor kennelijke verschrijvingen, ongeacht van wie de informatie afkomstig is of aan wie deze informatie wordt verstrekt.
- Klant verklaart ermee bekend te zijn en ermee in te stemmen dat de Academie zijn NAW-gegevens, e-mailadres en telefoonnummer aan de Aanbieder(s) verstrekt voor zover deze nodig zijn om uitvoering te geven aan de Koopovereenkomst/de bestelling van een dienst en/of product van Aanbieder(s) of als de Klant hiervoor toestemming heeft gegeven. Aanbieder(s) is (zijn) uitsluitend gerechtigd gebruik te maken van de gegevens van de Klant voor zover dit noodzakelijk is in het kader van het afhandelen en uitvoeren van de Koopovereenkomst/de bestelling van een dienst en/of product van Aanbieder(s) of wanneer de Klant voor het gebruik van de gegevens toestemming heeft gegeven.
- De Klant erkent dat een evaluatiesysteem onderdeel uitmaakt van het verkoopproces met Aanbieder(s) via het Platform. De Klant zal hier per e-mail of anderszins door de Academie voor worden uitgenodigd. De Klant verklaart dat hij, indien hij deelneemt aan het evaluatiesysteem, dit te goeder trouw zal doen. De Klant staat er voor in dat alle door hem verstrekte informatie juist en niet misleidend is. De Klant zal zich onthouden van het verstrekken en/of vermelden van beledigende, bedreigende en/of lasterlijke informatie. De Academie is te allen tijde gerechtigd om een review niet op de Website en/of social media kanalen op te nemen dan wel deze te verwijderen indien de Aanbieder(s) aantoont (aantonen) dat een review in strijd is met wet- of regelgeving, de openbare orde en/of de goede zeden, uitsluitend een productreview betreft of niet over de juiste Aanbieder(s) gaat, (een) persoonsgegeven(s) of een URL bevat of frauduleus is.
Artikel 15. Voorwaarden gebruik Self Support Community
- Een Lid/Leden (Abonnee/Abonnees) mag/mogen gebruik maken van de Self Support Community van de Academie (online in de loop van 2022), welk gebruik bestaat uit:
- vragen stellen aan andere Leden (Abonnees) inzake zelfherstelmethodes- en resultaten;
- het plaatsen van door de Academie goedgekeurde reacties op berichten van andere Leden (Abonnees) ;
- het online discussie voeren met andere Leden (Abonnees) over zelfherstelmethodes- en resultaten.
- De Academie is te allen tijde gerechtigd om enige uiting van een Lid/Leden (Abonnee/Abonnees) op de Self Support Community niet op de Website en/of social media kanalen op te nemen dan wel deze te verwijderen indien deze uiting in strijd is met wet- of regelgeving, de openbare orde en/of de goede zeden, in strijd is met het profiel van de Academie, uitsluitend een productreview betreft of niet over zelffherstel in de breedste zin van het woord gaat, (een) persoonsgegeven(s) of een URL bevat of frauduleus is.
- Het Lid/de Leden (Abonnee/Abonnees) is/zijn zich ervan bewust dat hun uitingen op de Self Support Community voor iedereen zichtbaar zijn.
Artikel 16. Garanties en verplichtingen
- Het Lid (Abonnee) en/of de Klant verklaart (verklaren) en garandeert (garanderen) dat hij (zij) gerechtigd is (zijn) deze Algemene Voorwaarden te aanvaarden, na te leven en de rechten te verlenen die hij/zij hierbij verleent/verlenen.
- Het Lid (Abonnee) en/of de Klant zal (zullen) de Academie vrijwaren tegen alle schade van claims tegen de Academie als gevolg van het niet voldoen aan de garanties van dit artikel.
Artikel 17. Intellectuele eigendomsrechten
- Het Lid (Abonnee) en/of de Klant erkent (erkennen) dat alle (intellectuele eigendom) rechten betreffende de Omgeving, de vormgeving, de Content en alle Academie Merken en logo’s eigendom zijn en blijven van de Academie en op geen enkele wijze door het Lid (Abonnee) en/of de Klant zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de Academie mogen worden gebruikt. Het Lid (Abonnee) en/of de Klant zal (zullen) altijd de intellectuele eigendomsrechten en alle overige rechten van exclusieve aard van de Academie en derden volledig respecteren.
- Het Lid (Abonnee) en/of de Klant zal/zullen in geen enkel geval in eigen naam, een merk- of domeinnaamregistratie bevattende het element “Academie voor Zelfherstel” of een daarop lijkend element of Academielogo deponeren en/of registreren. Voor ieder gebruik van Merken en/of logo’s van de Academie door Aanbieder(s) dient voorafgaand schriftelijk goedkeuring te worden verkregen van de Academie.
Artikel 18. Diversen
- De Academie is gerechtigd om bepaalde privileges van Leden (Abonnees) en/of Klanten te beperken, niet toe te kennen of in te trekken dan wel het gebruik van het account te blokkeren of de mogelijkheid om via de Academie diensten en producten van Aanbieder(s) te bestellen, te ontzeggen of te beperken, afhankelijk van het handelsverleden van een Lid (Abonnee) en/of Klant; dit uitsluitend ter beoordeling van de Academie.
- De Academie is te allen tijde gerechtigd om de functionaliteiten inzake het aanbod van Aanbieders op de Website en/of de Self Support Community en/of de Webshop niet langer ter beschikking te stellen.
- De Academie is te allen tijde gerechtigd om deze Algemene Voorwaarden en het bepaalde te veranderen. De gewijzigde Algemene Voorwaarden zullen van kracht zijn vanaf het moment dat ze op de Omgeving zijn geplaatst. Indien het Lid (Abonnee) en/of de Klant daarna gebruik blijft (blijven) maken van het Platform, aanvaardt (aanvaarden) het Lid (Abonnee) en/of de Klant daarmee de toepasselijkheid van de gewijzigde Algemene Voorwaarden.
- Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden in strijd mocht zijn met toepasselijk recht, zal deze bepaling zodanig worden gewijzigd dat zij in overeenstemming met het toepasselijk recht zal zijn, zoveel als mogelijk met inachtneming van de strekking van de desbetreffende bepaling.
- Een Lid (Abonnee) en/of een Klant stemt (stemmen) er mee in dat de Academie hem (hen) van tijd tot tijd per e-mail informeert op het bij de Academie bekende email adres over het gebruik en de mogelijkheden van het Platform, zoals maar niet beperkt tot de werking en eventuele nieuwe (toepassings)mogelijkheden van het Platform alsmede marketinguitingen (zgn. servicemails).
Art. 19. Algemene Voorwaarden van Aanbieders
Wanneer een Klant een dienst en/of een product van Aanbieder(s) via het Platform bestelt bij Aanbieder(s), gaat de Klant akkoord met zowel de onderhavige Algemene Voorwaarden als met de Algemene Voorwaarden van de betreffende Aanbieder(s).
Artikel 20. Privacy Klanten
- De Academie verklaart dat zij aan Aanbieder(s) enkel en alleen de persoonsgegevens van de Klanten (hierna: Klantgegevens”) verstrekt voor zover deze Klantgegevens noodzakelijk zijn voor de Aanbieder(s) om uitvoering te geven aan de Koopovereenkomst, waaronder begrepen de zgn. after sales-verplichtingen. Het betreft in ieder geval naam, adres en woonplaats (hierna: “NAW gegevens”).
- De Academie verklaart dat Aanbieder(s) garandeert (garanderen) dat zij de Klanten enkel en alleen zal/zullen benaderen in verband met het uitvoeren van de Koopovereenkomst en de verplichtingen voortvloeiend uit de Koopovereenkomst en zij deze Klantgegevens nimmer commercieel za/zullen exploiteren of gebruiken. Ook na beëindiging door de Klant van zijn account bij de Academie is/zijn Aanbieder(s) niet gerechtigd Klantgegevens commercieel te exploiteren of te gebruiken. Bij overtreding van het bepaalde in dit artikel is/zijn Aanbieder(s) aansprakelijk voor alle door de Academie geleden schade.
- Aanbieder(s) zal (zullen) alle Klantgegevens behandelen in overeenstemming met alle toepasselijke wet- en regelgeving (waaronder maar niet beperkt tot de Algemene Verordening Gegevensbescherming). De Academie staat niet in voor de juistheid van de (door Klanten aangeleverde) (persoons)gegevens.
Artikel 21. Incassokosten
Is een Lid (Abonnee) en/of Klant in gebreke of in verzuim met het nakomen van een of meer van zijn (hun) verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van dit Lid (Abonnee) en/of die Klant.
Artikel 22. Toepasselijk recht
Op deze Algemene Voorwaarden, het (ver)kopen van diensten en producten door Aanbieder(s) via de Website en de Koopovereenkomst tussen de Klant als koper van een dienst en/of product van Aanbieder(s) en de Aanbieder(s) en op het afsluiten van enig – betaald of gratis – Lidmaatschap (abonnement) is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen tussen partijen zullen worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter.