ALGEMENE VOORWAARDEN B.V. VOOR AANBIEDERS, SPONSORS EN VERKOOPPARTNERS
Artikel 1. Definities
In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
Aanbieder: een rechtspersoon of natuurlijk persoon die via het Platform van de Academie voor Zelfherstel B.V., verder te noemen: de Academie, diensten en/of producten tegen een exclusieve korting aan het Lid/de Leden en Klant(en) van de Academie aanbiedt.
Aanbieding: het specifieke aanbod dat Aanbieder(s) in persoon, conform het Format van de Academie, uitvoert (uitvoeren), zoals – maar niet beperkt tot – workshops, lezingen, trainingen, coachingstrajecten, retraites, webinars en alle andere live of online vormen van overdracht van kennis en ervaring van Aanbieder(s) aan het Lid/de Leden, alsmede het specifieke aanbod van Aanbieder(s) in de vorm van producten in de Webshop van de Academie. Elke Aanbieding ziet slechts op één bepaalde workshop e.d. en/of op één bepaald product van Aanbieder(s).
Abonnee: zie Lid.
Abonnement: zie Lidmaatschap.
Academie: de Academie voor Zelfherstel B.V., zijnde de partij die deze Algemene Voorwaarden gebruikt in alle overeenkomsten met Aanbieder(s), Sponsor(s) en/of Verkooppartner(s).
Bezoeker: een natuurlijk persoon of rechtspersoon die op de Website surft zonder geregistreerd lidmaatschap.
Derde(n): de partij(en) die door de Academie zo nodig wordt/worden ingeschakeld teneinde aan de inhoud van de overeenkomst(en) met Aanbieder(s), Sponsor(s) en/of Verkooppartner(s) te kunnen voldoen.
Diensten: alle vormen van dienstverlening die de Academie op haar Website aanbiedt, inclusief de verkoop van producten vanuit de Webshop van de Academie.
Format: het door de Academie gehanteerde standaardmodel voor Aanbiedingen van Aanbieder(s) met daarin alle relevante informatie over het aanbod van Aanbieder(s) zoals – maar niet beperkt tot – vorm, inhoud, duur, locatie, data van uitvoering, foto’s van Aanbieder(s), bijzonderheden, naam en achtergrondinformatie waaronder relevante opleidingen van Aanbieder(s) en de prijs van de aanbieding, inclusief een Academiekorting die Aanbieder(s) exclusief verstrekt (verstrekken) aan een Lid/Leden van de Academie. Het betreffende Format wordt bij deze Algemene Voorwaarden gevoegd als bijlage en maakt daar een integraal onderdeel van uit.
Gebruiker: iedere Bezoeker en Lid van de Website van de Academie.
Klant: een Lid van de Website van de Academie die overgaat tot de aanschaf van een dienst en/of product van Aanbieder(s) via het Platform.
Koopovereenkomst: de overeenkomst die tot stand komt tussen de Aanbieder(s) en een Klant vanwege de levering door Aanbieder(s) aan de Klant van een dienst en/of een product via het Platform.
Korting: de exclusief voor de Leden van de Academie voor Zelfherstel geldende korting op de Aanbieding(en) van de Aanbieder(s). Deze Korting bedraagt minimaal 10 (tien) procent.
Lid (Abonnee): iedere rechtspersoon en/of natuurlijke persoon, die zich voor één of meer van de Lidmaatschappen bij de Academie heeft geregistreerd, daaronder begrepen tijdelijke gratis Lidmaatschappen en proeflidmaatschappen.
Lidmaatschap: de volledige dienstverlening van de Academie waar een Lid toegang toe heeft op de Website. Hieronder valt: het raadplegen van verdiepende informatie over zelfherstel, zelfherstelthema’s en zelfherstelinterventies, inclusief tips, stappenplannen en adviezen; de wetenschappelijke onderbouwing van zelfherstelthema’s; specifieke (gast)blogs en interviews; exclusieve Kortingen en alle andere diensten en producten van de Academie voor zover deze op de Website staan en uitsluitend bedoeld zijn voor Leden.
‘Mijn Account’: de persoonlijke omgeving van het Lid op de Website waarin o.a. zijn opgenomen: ‘Mijn facturen’, ‘Mijn abonnementen’ en ‘Mijn bestellingen’ (online in de loop van 2021). Als het Lid daar toestemming voor heeft gegeven, kan het Lid daarin ook zijn of haar interesseprofiel beheren.
Omgeving: https://academievoorzelfherstel.nl, zijnde de website van de Academie alsmede iedere andere door de Academie voor Zelfherstel aangewezen applicatie.
Platform: de digitale Academie-omgeving waarop door Aanbieder(s) diensten en/of producten aan een Lid/de Leden wordt (worden) aangeboden.
Self Support Community: het onderdeel van de Website dat het Lid/de Leden de mogelijkheid biedt om vragen te stellen aan andere Leden, om door de Academie goedgekeurde reacties te plaatsen op berichten van andere Leden en/of online discussie te voeren met andere Leden over zelfherstel. Deze Self Support Community is voor iedereen zichtbaar.
Sponsor: Aanbieder(s) en/of derde(n) – zijnde een natuurlijk persoon of rechtspersoon – die een sponsorovereenkomst sluit(en) met de Academie om Sponsor te worden van de Academie conform het daarover gestelde op de Website: https://academievoorzelfherstel.nl/sponsormogelijkheden/.
Verkooppartner: Aanbieder(s) en/of derde(n) – zijnde een natuurlijk persoon of rechtspersoon – die een overeenkomst sluit(en) met de Academie om Verkooppartner te worden van de Academie conform het daarover gestelde op de Website: https://academievoorzelfherstel.nl/sponsormogelijkheden/.
Webshop: de webshop van de Academie.
Website: de website van de Academie met het webadres https://academievoorzelfherstel.nl.
Artikel 2. Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden gelden:
- voor iedere overeenkomst tussen de Academie en Aanbieder(s) waarop de Academie deze Algemene Voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
- voor iedere overeenkomst tussen de Academie en Sponsor(s) en/of Verkooppartner(s) waarop de Academie deze Algemene Voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
- De onderhavige Algemene Voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met de Academie onder artikel 2 lid 1 en 2 dezes voor de uitvoering waarvan derden worden betrokken.
- De Academie heeft het recht deze Algemene Voorwaarden te allen tijde te wijzigen. De gewijzigde Algemene Voorwaarden zullen van toepassing zijn zodra deze op de Website zijn gepubliceerd. Indien Aanbieder (s), Sponsor(s) en/of Verkooppartner(s) nadien via het Platform een dienst en/of product aanbiedt (aanbieden), aanvaardt (aanvaarden) deze daarmee de toepasselijkheid van de gewijzigde Algemene Voorwaarden.
- In geval van strijd tussen deze Algemene Voorwaarden en de Algemene Voorwaarden van een Aanbieder en/of Sponsor en/of Verkooppartner zullen bij uitsluiting deze Algemene Voorwaarden van kracht zijn. Wanneer de andere partij (Aanbieder/Sponsor/Verkooppartner) bestaat uit meer dan één (1) (rechts)persoon, zullen al die (rechts)personen aan deze Algemene Voorwaarden zijn verbonden.
Artikel 3. Uitvoering van de overeenkomst(en) met Aanbieder(s)
- De Academie en Aanbieder(s) zullen de overeenkomst(en) over en weer naar beste inzicht en vermogen uitvoeren.
- Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst(en) met Aanbieder(s) dit vereist, heeft de Academie het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door Derden.
- Gezien de aard van de overeenkomst verplicht(en) Aanbieder(s) zich jegens de Academie om zijn (hun) Aanbieding(en) correct, conform het Format en in persoon uit te voeren ten behoeve van de Klant, tenzij de Academie vooraf schriftelijk instemt met een andere inhoud en/of vorm en/of kwalitatief vergelijkbare vervanger/vervangster.
- Meer in het bijzonder verklaart/verklaren Aanbieder(s):
- Dat hij/zij zich herkent/herkennen in het profiel van de Academie;
- Dat hij/zij een veilige en up to date website heeft/hebben;
- Dat hij/zij staat/staan voor de wetenschappelijke onderbouwing van zijn/hun aanbod aan diensten en/of producten in de zin dat deze bewezen effectief zijn;
- Dat hij/zij respecteert/respecteren dat de Academie te allen tijde de volledige redactionele vrijheid behoudt ten aanzien van de inhoud van haar uitingen over enige Aanbieding en/of Aanbieder;
- Dat hij/zij een adequate en geldige aansprakelijkheidsverzekering heeft/hebben afgesloten, die hij/zij op eerste verzoek van de Academie zal/zullen overleggen;
- Dat hij/zij zich ervan bewust is/zijn dat wanneer een Klant een ticket voor een Aanbieding van Aanbieder(s) boekt op de Website en/of een Klant een product bestelt in de Webshop, er telkens rechtstreeks een overeenkomst tussen de Klant en Aanbieder(s) tot stand komt en dat de Academie daarin geen partij is of wordt;
- Dat hij/zij zich verplicht(en) om, na ontvangst van bericht (e-mail) van de Academie dat een Klant een ticket en/of een product van Aanbieder(s) heeft besteld via het Platform, zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen twee (2) werkdagen rechtstreeks contact met de Klant op te nemen (per mail of telefoon) om de reservering van de dienst en/of de aankoop van het product definitief te maken;
- Dat hij/zij zich verplicht(en) om, in geval de Aanbieding om welke reden dan ook geen doorgang kan vinden, dit zo spoedig mogelijk per mail – en in geval van spoed per telefoon – aan de Klant mede te delen. Tegelijkertijd verwittigt/verwittigen Aanbieder(s) de Academie per mail inzake het niet doorgaan van de Aanbieding onder vermelding van de reden;
- Dat hij/zij zich verplicht(en) om de Klant een schriftelijke bevestiging van de levering van de dienst en/of het product alsmede een deugdelijke (btw) factuur en/of – in geval van aankoop van (een) product(en) – een pakbon te doen toekomen en per gelijke (elektronische) post een kopie van die factuur/pakbon per mail te verstrekken aan de Academie ten behoeve van haar administratie;
- Dat hij/zij zich verplicht(en) de Klant toe te staan om Academie-cadeaubonnen en/of Academie-kortingscodes en/of codes voor Academiewinacties – voor zover van toepassing – in te wisselen bij de aankoop van (een) dienst(en) en/of product(en) van Aanbieder(s).
5. Aanbieder(s) draagt (dragen) er zorg voor dat alle gegevens, waarvan de Academie aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Aanbieder(s) redelijkerwijs behoort (behoren) te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst(en) met de Academie, tijdig en op correcte wijze – conform het verzoek van de Academie – aan de Academie worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst(en) benodigde gegevens niet tijdig en/of volledig door Aanbieder(s) aan de Academie zijn verstrekt, heeft de Academie het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de Aanbieder(s) in rekening te brengen.
6. De Academie is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat de Academie is uitgegaan van door de Aanbieder(s) verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor de Academie kenbaar behoorde te zijn.
7. Gedurende de looptijd van de overeenkomst(en) tussen de Academie en Aanbieder(s) geeft/geven Aanbieder(s) aan de Academie een exclusieve Korting op zijn/hun Aanbieding(en) ten behoeve van de Leden van de Academie die minimaal 10% bedraagt zodat zijn/hun Aanbieding(en) bij de Academie altijd goedkoper is (zijn) dan dezelfde Aanbieding bij de Aanbieder(s) rechtstreeks.
8. Door het ingevulde Format per mail te retourneren aan de Academie aanvaardt (aanvaarden) Aanbieder(s) deze Algemene Voorwaarden in hun geheel.
9. De Academie heeft te allen tijde het recht het Format aan te passen. Indien de Academie hiertoe overgaat, zal ze Aanbieder(s) daarvan zo spoedig mogelijk schriftelijk op de hoogte brengen.
10. Aanbieder(s) aanvaardt (aanvaarden) de disclaimer van de Academie zoals verwoord op de Website:https://academievoorzelfherstel.nl/disclaimer/.
Artikel 4. Plaatsingskosten en Servicebijdrage Aanbieder(s)
- De Academie behoudt zich te allen tijde het recht voor om op enig moment bij Aanbieder per Aanbieding een bedrag aan plaatsingskosten in rekening te brengen. Deze plaatsingskosten zien op alle werkzaamheden rondom het online zetten van de Aanbieding van Aanbieder in de betreffende Aanbodpagina(‘s) van de Website alsmede het inplannen van de Aanbieding (indien van toepassing op verschillende data) in de agenda van de Website.
- De Academie behoudt zich te allen tijde het recht voor om op enig moment bij Aanbieder per Aanbieding maandelijks een vast servicebedrag bestaande uit de redelijke administratiekosten in rekening te brengen voor:
- de (administratieve) werkzaamheden rondom het aanpassen en doorplannen in de agenda van Aanbiedingen van Aanbieder(s) op de Website;
- nader overleg met Aanbieder(s) inzake zijn/hun Aanbiedingen;
- het verwerken en doorsturen van tickets van Klanten inzake Aanbiedingen van diensten aan Aanbieder(s);
- het verwerken en doorsturen van tickets of andere berichten van Klanten aan Aanbieder(s) inzake de bestelling van producten van Aanbieder(s) uit de Webshop;
- het factureren van de servicebijdrage(n) en/of provisie(s) zoals omschreven in artikel 5 van deze Algemene Voorwaarden aan Aanbieder(s) c.q. de eventuele aanpassingen van provisiefacturen in verband met Aanbiedingen die om welke reden dan ook geen doorgang hebben kunnen vinden;
- het verwerken van kopie-facturen van Aanbieder(s) terzake de door Aanbieder(s) geleverde diensten en/of producten aan Klanten;
- de (administratieve) verwerking van cadeaubonnen, kortings- en winacties inzake Aanbiedingen;
- het beantwoorden van vragen van Bezoekers en Leden van de Website over Aanbiedingen van Aanbieder(s) en/of over Aanbieder(s);
- het beheren van reviews inzake Aanbiedingen van Aanbieder(s) alsmede
- alle overige administratieve en financiële werkzaamheden en nazorg in deze.
3. Indien de Academie overgaat tot het in rekening brengen van een bedrag aan plaatsingskosten aan Aanbieder(s) ex lid 1 dezes en een vast maandelijks servicebedrag aan Aanbieder(s) ex lid 2 dezes zal ze Aanbieder(s) daarvan tijdig vooraf schriftelijk op de hoogte brengen. Indien Aanbieder(s) daar niet akkoord mee wenst/wensen te gaan, kan/kunnen Aanbieder(s) de samenwerking met de Academie per de 1e van de daarop volgende maand opzeggen.
Artikel 5. Provisie
- De Academie behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om op enig moment een provisie in rekening te brengen aan Aanbieder(s) per dienst die en/of per product dat een Klant via het Platform van de Website heeft besteld bij Aanbieder(s).
- Indien de Academie overgaat tot het in rekening brengen van een provisie aan Aanbieder(s) ex lid 1 dezes zal ze Aanbieder(s) daarvan tijdig vooraf schriftelijk op de hoogte brengen. Indien Aanbieder(s) daar niet akkoord mee wenst/wensen te gaan, kan/kunnen Aanbieder(s) de samenwerking met de Academie per de 1e van de daarop volgende maand opzeggen.
Artikel 6. Sponsorbijdrage/Bijdrage Verkooppartner
- Indien een Aanbieder en/of enig ander bedrijf en/of organisatie Sponsor of Verkooppartner van de Academie wil worden, gelden daarvoor de volgende voorwaarden:
- De Sponsor en/of Verkooppartner herkent zich in het profiel van de Academie;
- De Sponsor en/of Verkooppartner onderschrijft de ambitie, visie op gezondheid en missie van de Academie;
- De Sponsor en/of Verkooppartner staat voor een stevige wetenschappelijke onderbouwing van zijn aanbod aan diensten en/of producten in de zin dat deze bewezen effectief zijn;
- De Sponsor en/of Verkooppartner respecteert dat de Academie te allen tijde de volledige redactionele vrijheid behoudt ten aanzien van de inhoud van haar uitingen op de Website;
- De Sponsor en/of Verkooppartner heeft een adequate en geldige aansprakelijkheidsverzekering afgesloten, die deze op eerste verzoek van de Academie zal overleggen;
- De Sponsor(s) en/of Verkooppartner(s) van de Academie aanvaarden dat deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn op hun overeenkomst(en) met de Academie.
- Indien een Aanbieder en/of enig ander bedrijf en/of organisatie Sponsor of Verkooppartner van de Academie wil worden, gelden daarvoor de tarieven zoals op de Website aangegeven onder: https://academievoorzelfherstel.nl/sponsormogelijkheden/.
Per 2021 zijn deze tarieven als volgt:
- Bedrijfslogo met link op homepage van de Website (2 x 2 cm) € 500,- exclusief 21% btw voor 1 jaar (3 plaatsen beschikbaar);
- Bedrijfslogo met link op een van de frontpages van de Website (2x2cm) € 300,- exclusief 21% btw voor 1 jaar (10 plaatsen beschikbaar);
- Bedrijfslogo met link in het footermenu van de Website (2x2cm) € 250,- exclusief 21% btw voor 1 jaar (4 plaatsen beschikbaar);
- Een promotietekst van het bedrijf, de dienst of het product (maximaal 100 woorden) gekoppeld aan de nieuwsbrief van de Academie (4 x per jaar) € 750,- exclusief 21% btw voor 1 jaar;
- Een promotietekst van het bedrijf, de dienst of het product (maximaal 100 woorden) gekoppeld aan een specifiek thema (2 x per thema) € 375,- exclusief 21% btw per jaar;
- Advisering van het bedrijf, de dienst of het product als preferred supplier in een blog van de Academie € 300,- exclusief 21 % btw eenmalig;
- Een volledige webpagina (maximaal 300 woorden) voor de promotie van het bedrijf, de dienst of het product € 1.000,- exclusief 21% btw voor 1 jaar;
- Als verkooppartner van de Academie voor Zelfherstel diensten en/of producten aanbieden in onze webshop: € 350,- exclusief 21% btw per dienst of per product per jaar (webshop online in de loop van 2021);
- Uitlichten van een Aanbieding op de social media kanalen van de Academie: in overleg.
- Overige: op maat in overleg.
- De Academie behoudt zich te allen tijde het recht voor om deze sponsortarieven aan te passen. Indien deze sponsortarieven door de Academie worden aangepast, zal de Academie deze wijziging zo spoedig mogelijk doorgeven aan de Sponsor(s) en/of Verkooppartner(s).
- Bij het aangaan van een sponsorovereenkomst is/zijn de Sponsor(s) en/of de Verkooppartner(s) het overeenkomstige bedrag bij vooruitbetaling binnen veertien (14) dagen na facturering door de Academie aan de Academie verschuldigd.
- Een overeenkomst tussen de Academie met Sponsor en/of Verkooppartner die conform artikel 6 lid 2 loopt voor de duur van één (1) jaar, heeft een opzegtermijn van drie (3) maanden.
- In afwijking van artikel 6 lid 5 kan de Academie de overeenkomst met Sponsor en/of Verkooppartner beëindigen met een opzegtermijn van één (1) maand indien Sponsor en/of Verkooppartner aantoonbaar niet langer beantwoordt/beantwoorden aan (een van) de criteria genoemd in artikel 6 lid 1.
- Indien de Sponsor en/of Verkooppartner ondanks aanmaning van de zijde van de Academie in gebreke blijft/blijven om het verschuldigde bedrag tijdig en volledig aan de Academie te voldoen, is dit grond voor onmiddellijke beëindiging van de overeenkomst, onverminderd de verplichting van de Sponsor en/of Verkooppartner tot vergoeding van de daaruit voortvloeiende schade en wettelijke rente aan de Academie.
- In geval van artikel 6 onder lid 7 zal de Academie enige uiting welke betrekking heeft op deze overeenkomst met de Sponsor(s) en/of Verkooppartner(s) onmiddellijk van de Website, nieuwsbrief, blog en dergelijke verwijderen.
- Sponsor(s) en/of Verkooppartner(s) aanvaardt (aanvaarden) de disclaimer van de Academie zoals verwoord op de Website: https://academievoorzelfherstel.nl/disclaimer/
Artikel 7. Ontbinding van de overeenkomst met Sponsor(s) en Verkooppartner(s)
- De vorderingen van de Academie op Sponsor(s) en/of Verkooppartner(s) zijn onmiddellijk opeisbaar in de volgende gevallen:
- Na het sluiten van de overeenkomst aan de Academie ter kennis gekomen omstandigheden geven de Academie goede grond te vrezen dat de Sponsor(s) en/of Verkooppartner(s) niet aan zijn/hun verplichtingen zal/zullen voldoen;
- Indien Sponsor (s) en/of Verkooppartner(s) zich bevindt (bevinden) in een staat van liquidatie, faillissement of surséance van betaling.
- In de genoemde gevallen onder artikel 7 lid 1 is de Academie bevoegd de verdere uitvoering van de overeenkomst op te schorten, dan wel tot ontbinding van de overeenkomst over te gaan, een en ander onverminderd het recht van de Academie om schadevergoeding te vorderen van Sponsor(s) en/of Verkooppartner(s).
Artikel 8. Contractsduur; uitvoeringstermijn van de overeenkomst met Aanbieder(s)
De overeenkomst tussen de Academie en Aanbieder(s) wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
Artikel 9. Wijziging van de overeenkomst met Aanbieder(s)
- Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst tussen de Academie en Aanbieder(s) blijkt dat voor een behoorlijke uitvoering het noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in goed onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
- Indien de Academie en Aanbieder(s) overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. De Academie en de Aanbieder(s) zullen elkaar zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.
- Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, zullen de Academie en Aanbieder(s) elkaar hierover tijdig inlichten.
- Indien wijziging van of aanvulling op de overeenkomst leidt tot meerkosten, komen deze meerkosten voor rekening van de partij aan wie deze wijziging of aanvulling kan worden toegerekend. Hieronder valt in ieder geval niet overmacht aan de zijde van de Academie of aan de zijde van Derden die de Academie conform artikel 3.2. dezes heeft ingeschakeld om de overeenkomst met Aanbieder(s) uit te voeren.
Artikel 10. Geheimhouding van de overeenkomst met Aanbieder(s)
De Academie en Aanbieder(s) zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. Onder vertrouwelijke informatie valt in ieder geval alle informatie, inclusief alle persoonsgegevens (bijvoorbeeld maar niet beperkt tot gegevens betrekking hebbende op de gezondheid) van het Lid/de Leden van de Academie die bij Aanbieder(s) een workshop, lezing, coaching, retraite of enige andere vorm van training volgt/volgen door tussenkomst van de Academie. Aanbieder(s) verplicht(en) zich nadrukkelijk om deze (persoons)gegevens niet te delen met derden.
Artikel 11. Intellectuele eigendom van de Academie in de overeenkomst met Aanbieder(s)
- Onverminderd het bepaalde in artikel 10 van deze Algemene Voorwaarden behoudt de Academie zich de rechten en bevoegdheden voor die haar toekomen op grond van de Auteurswet.
- Alle door de Academie verstrekte mondelinge informatie en schriftelijke stukken zoals rapporten, adviezen, informatie over Leden, inhoud van trainingen/workshops/lezingen, voorstellen en dergelijke – zowel op papier als digitaal, inclusief maar niet beperkt tot emailverkeer, verkeer via sociale mediakanalen, whatsapp-berichten, usb-sticks en streamingdevices – zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de Aanbieder(s) in de context van de overeenkomst en mogen niet door Aanbieder(s) zonder voorafgaande toestemming van de Academie worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt of op enigerlei andere manier ter kennis van derden worden gebracht.
- De Academie behoudt tevens het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.
- De Academie verkrijgt het niet-exclusieve niet-overdraagbare recht het beeld- en woordmerk van Aanbieder(s) te gebruiken zolang Aanbieder(s) diensten en/of producten aanbiedt op het Platform op de Omgeving alsmede in communicatie- en reclame-uitingen in alle media ten behoeve van (het aanbod van) het Platform.
- Aanbieder(s) erkent (erkennen) dat alle (intellectuele eigendom) rechten betreffende de Omgeving, de vormgeving, de Content en alle Academie Merken en logo’s eigendom zijn en blijven van de Academie en op geen enkele wijze door Aanbieder(s) zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de Academie mogen worden gebruikt. Aanbieder(s) zal (zullen) altijd de intellectuele eigendomsrechten en alle overige rechten van exclusieve aard van de Academie en derden volledig respecteren.
- Aanbieder(s) zal/zullen in geen enkel geval in eigen naam, een merk- of domeinnaamregistratie bevattende het element “Academie voor Zelfherstel” of een daarop lijkend element of Academielogo deponeren en/of registreren. Voor ieder gebruik van Merken en/of logo’s van de Academie door Aanbieder(s) dient voorafgaand schriftelijk goedkeuring te worden verkregen van de Academie.
Artikel 12. Opzegging van de overeenkomst met Aanbieder(s)
- Ten aanzien van de overeenkomst van de Academie met Aanbieder(s) geldt zowel voor de Academie als voor Aanbieder(s) een opzegtermijn van één (1) maand.
- Opzegging van de overeenkomst dient schriftelijk te gebeuren. E-mail met ontvangstbevestiging volstaat in deze.
- Art. 12 lid 1 en 11 lid 2 zijn niet van toepassing in geval de Aanbieder(s) toerekenbaar tekortschiet(en) in de nakoming van de overeenkomst met de Academie. In dat geval kan de overeenkomst door de Academie met onmiddellijke ingang worden opgezegd en is de Academie gerechtigd om een passende schadevergoeding te vorderen van Aanbieder(s).
- Onder een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst zoals vermeld in art. 12 lid 3 valt in ieder geval de situatie waarin (een) Lid/Leden van de Academie tweemaal of meer een valide klacht over de geleverde dienst(en) en/of (het) product(en) van Aanbieder(s) heeft/hebben ingediend – bijvoorbeeld in de vorm van een negatieve review en/of rechtstreeks bij Aanbieder(s) – en Aanbieder(s) geen redelijke actie heeft ondernomen om de klacht zo spoedig mogelijk op te lossen. Ook valt hieronder de situatie waarin Aanbieder(s) door de Academie schriftelijk – bijvoorbeeld per e-mail – tot tweemaal toe vergeefs is (zijn) gewezen op enige vorm van nalatigheid en/of op het anderszins niet voldoen aan het overeengekomene tussen de Academie en Aanbieder(s). Deze opsomming is nadrukkelijk niet limitatief.
- Bij reguliere opzegging van de overeenkomst door of namens Aanbieder(s) vóór aanvang van de overeengekomen activiteiten kunnen door de Academie de tot op dat moment aantoonbaar gemaakte redelijke ontwikkel- en voorbereidingskosten in rekening worden gebracht aan Aanbieder(s).
- Bij reguliere opzegging van de overeenkomst door of namens de Academie vóór aanvang van de overeengekomen activiteiten kan (kunnen) door Aanbieder(s) de tot op dat moment aantoonbaar gemaakte redelijke ontwikkel- en voorbereidingskosten in rekening worden gebracht aan de Academie.
Artikel 13. Gevolgen beëindiging overeenkomst Aanbieder(s)
- Indien de overeenkomst met Aanbieder, om welke reden dan ook, is beëindigd:
- wordt/worden diens/dier Aanbieding(en) zo spoedig mogelijk van de Website gehaald;
- is/zijn Aanbieder(s) niet langer gerechtigd om de Academie Merken (voor zover dat recht al bestond) te gebruiken.
- Aanbieder(s) kan (kunnen) geen aanspraak maken op enige vergoeding door de Academie in verband met de beëindiging van de overeenkomst door de Academie en Aanbieder(s) doet (doen) hierbij afstand van enig recht op enige (schade)vergoeding, met uitzondering van de situatie zoals omschreven in artikel 12 lid 6.
Artikel 14. Ontbinding van de overeenkomst met Aanbieder(s)
- De vorderingen van de Academie op Aanbieder(s) zijn onmiddellijk opeisbaar in de volgende gevallen:
- Na het sluiten van de overeenkomst aan de Academie ter kennis gekomen omstandigheden geven de Academie goede grond te vrezen dat de Aanbieder(s) niet aan zijn/hun verplichtingen zal/zullen voldoen;
- Indien Aanbieder(s) zich bevindt (bevinden) in een staat van liquidatie, faillissement of surséance van betaling.
- In de genoemde gevallen onder artikel 14 lid 1 is de Academie bevoegd de verdere uitvoering van de overeenkomst op te schorten, dan wel tot ontbinding van de overeenkomst over te gaan, een en ander onverminderd het recht van de Academie om schadevergoeding te vorderen van Aanbieder(s).
Artikel 15. Bestelling en levering van diensten en producten van Aanbieder(s) via het Platform
- Een Klant kan via het normale bestelproces bij de Academie een bestelling plaatsen voor (een) dienst(en) en/of (een) product(en) dat (die) door Aanbieder(s) op het Platform wordt/worden aangeboden.
- Wanneer de Klant een ticket voor een dienst van Aanbieder(s) boekt op de Website en/of een product van Aanbieder(s) bestelt in de Webshop, is (zijn) Aanbieder(s) zich ervan bewust dat de Klant telkens een overeenkomst sluit met Aanbieder(s) en dat de Academie geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
- Na boeking van het ticket voor een dienst van Aanbieder(s) op de Website en/of na de bestelling in de Webshop van een product van Aanbieder(s) ontvangt de Klant van de Academie een mail met daarin de bevestiging van de reservering van het ticket en/of van de bestelling van het product. De betreffende Aanbieder(s) neemt/nemen vervolgens zo spoedig mogelijk rechtstreeks contact met de Klant op (per mail of telefoon) om de reservering en/of bestelling definitief te maken.
- Daartoe ontvangt de Klant van Aanbieder(s) per mail een bevestiging van de reservering/bestelling en alle andere informatie die de Klant nodig heeft om de dienst en/of het product van Aanbieder(s) te kunnen afnemen. Ook ontvangt de Klant een deugdelijke (btw) factuur en/of – in geval van aankoop van (een) product(en) – een pakbon van Aanbieder(s).
- Betaling door de Klant van de via het Platform bestelde en aangekochte dienst(en) en/of product(en) kan uitsluitend rechtstreeks plaatsvinden aan de betreffende Aanbieder(s).
- Eigendom van (een) geleverd product(en) gaat pas over, indien de Klant al hetgeen hij aan Aanbieder(s) ter zake van de betreffende bestelling verschuldigd is, heeft voldaan. Levering van dienst en/of product geschiedt voor rekening en verantwoording van Aanbieder(s).
- Indien een Klant een dienst en/of product bestelt via het Platform bij Aanbieder(s):
- Zal deze bestelling vervolgens worden verwerkt in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden van de betreffende Aanbieder(s);
- Is de Klant gerechtigd om een bestelling binnen de door de Aanbieder(s) in zijn (hun) Algemene Voorwaarden gestelde termijn te retourneren (‘herroepingsrecht’), met in achtneming van de passage onder de volgende bullit van de onderhavige Algemene Voorwaarden, onder de condities zoals deze in de Algemene Voorwaarden van de betreffende Aanbieder(s) zijn opgenomen.
- Tijdens deze termijn zal de Klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Aanbieder(s) retourneren. Indien de Klant op voorgeschreven wijze van zijn herroepingsrecht heeft gebruik gemaakt, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
- Bij vragen en/of klachten over de door Aanbieder(s) aan de Klant geleverde dienst(en) en/of door de Klant besteld(e) product(en) van Aanbieder(s), dient de Klant zich te allen tijde rechtstreeks te wenden tot de betreffende Aanbieder(s). De Klant erkent dat hij/zij in deze gevallen geen beroep kan doen op de Academie en de Academie op geen enkele wijze aansprakelijk is, inclusief maar niet beperkt tot eventuele ondeugdelijkheid van de geleverde dienst(en) en/of het(de) aangeschafte product(en).
Artikel 16. Gebreken; klachtentermijn
- Onverminderd het gestelde in artikel 15 lid 2 en artikel 15 lid 8 van deze Algemene Voorwaarden zal de Academie – indien haar (een) klacht(en) bereiken over verrichte werkzaamheden door Aanbieder(s) en/of (een) klacht(en) over verkochte producten door Aanbieder(s) en/of (een) klacht(en) aangaande het niet tijdig en/of niet volledig door Aanbieder(s) voldoen aan de voorwaarden van de overeenkomst – uiterlijk binnen 14 dagen na bekendheid met deze klacht(en) Aanbieder(s) om een schriftelijke reactie vragen. Melding via e-mail volstaat in deze.
- Indien (een) klacht(en) gegrond is (zijn), zal/zullen Aanbieder(s) de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen met de Klant en/of het product ten behoeve van de Klant kosteloos repareren en/of – indien reparatie onmogelijk is – aan de Klant een vervangend product leveren, tenzij dit inmiddels aantoonbaar zinloos is geworden.
- Aanbieder(s) erkent/erkennen dat een evaluatiesysteem van de dienstverlening door Aanbieder(s) via het plaatsen door Klanten van reviews onderdeel uitmaakt van het verkoopproces van Aanbieder(s) dat via het Platform loopt. De Klant zal hiertoe per e-mail of anderszins door de Academie worden uitgenodigd. In de Algemene Voorwaarden Particulieren en Bedrijven van de Academie verklaart de Klant dat hij, indien hij deelneemt aan het evaluatiesysteem, dit te goeder trouw zal doen. De Klant staat er voor in dat alle door hem verstrekte informatie juist en niet misleidend is. De Klant zal zich daarbij onthouden van het verstrekken en/of vermelden van beledigende, bedreigende en/of lasterlijke informatie over Aanbieder(s). De Academie is te allen tijde gerechtigd om een review van de Klant niet op de Website of de social media kanalen op te nemen dan wel deze te verwijderen indien de Aanbieder(s) aantoont (aantonen) dat een review in strijd is met wet- of regelgeving, de openbare orde en/of de goede zeden, uitsluitend een productreview betreft of niet over de juiste Aanbieder(s) gaat, (een) persoonsgegeven(s) of een URL bevat of frauduleus is.
Artikel 17. Privacy Klanten
- De Academie verstrekt aan Aanbieder(s) enkel en alleen de persoonsgegevens van de Klant(en) (hierna: Klantgegevens”) voor zover deze Klantgegevens noodzakelijk zijn voor de Aanbieder(s) om uitvoering te geven aan zijn/hun verplichting tot levering van diensten en/of producten, waaronder begrepen de zgn. after sales-verplichtingen. Het betreft in ieder geval naam, adres en woonplaats (hierna: “NAW gegevens”).
- Aanbieder(s) garandeert (garanderen) dat zij de Klant(en) enkel en alleen zal/zullen benaderen in verband met het uitvoeren van zijn/hun verplichting tot levering van diensten en/of producten en dat hij/zij deze Klantgegevens nimmer commercieel zal/zullen exploiteren of gebruiken. Ook na beëindiging door de Klant van zijn account bij de Academie is/zijn Aanbieder(s) niet gerechtigd Klantgegevens commercieel te exploiteren of te gebruiken. Bij overtreding van het bepaalde in dit artikel is/zijn Aanbieder(s) aansprakelijk voor alle door de Academie geleden schade.
- Aanbieder(s) zal (zullen) alle Klantgegevens behandelen in overeenstemming met alle toepasselijke wet- en regelgeving (waaronder maar niet beperkt tot de Algemene Verordening Gegevensbescherming). De Academie staat niet in voor de juistheid van de (door Klanten aangeleverde) (persoons)gegevens.
Artikel 18. Garanties en verplichtingen
- Aanbieder(s) verklaart (verklaren) en garandeert (garanderen) dat hij (zij) gerechtigd is (zijn) deze Algemene Voorwaarden te aanvaarden, na te leven en de rechten te verlenen die hij/zij hierbij verleent/verlenen.
- Aanbieder(s) garandeert (garanderen) dat:
- alleen producten zullen worden aangeboden in de productcategorieën die door de Academie in de Webshop zijn opgenomen;
- de door Aanbieder(s) via het Platform aangeboden producten zijn (hun) eigendom zijn, het aanbod niet misleidend of anderszins in strijd is met toepasselijke wet- of regelgeving, dat hij (zij) bevoegd is (zijn) om deze producten ten verkoop aan te bieden en te vervreemden en dat de via het Platform aangeboden producten steeds de oorspronkelijke producten zijn en het geen namaakartikelen betreft;
- de producten naar behoren functioneren en geen gebrek vertonen;
- de door Aanbieder(s) aangeboden producten geen inbreuk maken op enige rechten (zoals, maar niet beperkt tot, rechten van intellectuele eigendom);
- het handelen van Aanbieder(s) en/of de producten van Aanbieder(s) de reputatie en/of het imago van de Academie of de Omgeving niet zullen schaden;
- door Aanbieder(s) gehandeld wordt in overeenstemming met deze Algemene Voorwaarden alsmede alle toepasselijke wet- en regelgeving;
- Aanbieder(s) te allen tijde in overeenstemming handelt (handelen) met de richtlijnen en instructies van de Academie terzake van het gebruik van het Platform.
- Aanbieder(s) zal (zullen) de Academie vrijwaren tegen alle schade van claims tegen de Academie als gevolg van het niet voldoen aan de garanties van dit artikel.
Artikel 19. Aansprakelijkheid
- Aanbieder(s) vrijwaart (vrijwaren) de Academie volledig voor alle schade en/of kosten van wat voor aard dan ook die voortvloeien uit de niet-nakoming van één of meerdere verplichtingen uit deze Algemene Voorwaarden.
- Aanbieder(s) verplicht(en) zich bij zijn (hun) activiteiten onder deze overeenkomst al de van toepassing zijnde privacywet- en -regelgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming, volledig na te leven en vrijwaart de Academie voor alle schade en/of kosten van wat voor aard dienaangaande.
- Tenzij er sprake is van opzet en/of grove schuld van de Academie, is de Academie op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade en/of kosten van wat voor aard dan ook van Aanbieder(s) in verband met het gebruik van het Platform zoals – maar niet beperkt tot – schade en kosten ten gevolge van het niet behoorlijk functioneren van het Platform, technische storingen, onjuiste content etc.
- Aanbieder(s) aanvaarden de disclaimer van de Academie zoals vermeld op de Website: https://academievoorzelfherstel.nl/disclaimer/.
Artikel 20. Diversen
- Aanbieder(s) zal (zullen) zich nimmer voordoen als een agent of vertegenwoordiger van de Academie en zal in het bijzonder geen toezeggingen doen of verplichtingen aangaan voor of namens de Academie. Aanbieder(s) vrijwaart (vrijwaren) de Academie volledig voor alle schade en/of kosten van wat voor aard dan ook die voortvloeien uit de niet-nakoming van dit artikel.
- Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden in strijd mocht zijn met toepasselijk recht, zal deze bepaling zodanig worden gewijzigd dat zij in overeenstemming met het toepasselijk recht zal zijn, zoveel als mogelijk met inachtneming van de strekking van de desbetreffende bepaling.
- Aanbieder(s) stemt (stemmen) er mee in dat de Academie Aanbieder(s) van tijd tot tijd per e-mail informeert op het bij de Academie bekende email adres over het gebruik en de mogelijkheden van het Platform, zoals maar niet beperkt tot de werking en eventuele nieuwe (toepassings)mogelijkheden van het Platform, alsmede marketinguitingen (zgn. servicemails).
Artikel 21. Incassokosten
Is/zijn Aanbieder(s) in gebreke of in verzuim met het nakomen van een of meer van zijn (hun) verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van Aanbieder(s)
Artikel 22. Toepasselijk recht
Op deze Algemene Voorwaarden en op elke overeenkomst tussen de Academie en Aanbieder(s) is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen tussen partijen zullen worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter.
BIJLAGE: FORMAT VOOR AANBIEDERS
NB: VUL A.U.B. PER WORKSHOP E.D. EEN APART FORMAT IN!
Titel training en vorm training (geef naast een pakkende titel a.u.b. ook aan of het een workshop, training, lezing of coaching is)
Concrete, klantvriendelijke en beknopte omschrijving van de interventie:
Beknopte omschrijving van de inhoud:
|
Gewenst eindresultaat: wat moeten deelnemers na afloop van de interventie kennen en kunnen:
|
Gebruikte onderwijsvorm (bijv. online modules, een lezing, online coaching of oefenen in teamverband, een bootcamp):
|
Doelgroep(en): voor welke doelgroepen wordt deze interventie aangeboden?
|
Duur c.q. studiebelasting (bijvoorbeeld 7 weken, 2 uur online coaching en 1 uur huiswerk per week):
|
Locatie Live (bezoekadres met eventuele routebeschrijving) of online: Indien online, via welke digitale vergadervorm (Teams, Zoom etc):
|
Min en max. aantal personen: hoeveel personen moeten minimaal deelnemen en hoeveel personen kunnen maximaal meedoen?
|
Trainer(s): (naam, titel, man/vrouw) Adres: 06-nr: E-mail: Relevante opleidingen (ook in relatie tot aanbod):
|
Data uitvoering (benoem indien mogelijk een aantal concrete data met tijdstippen waarop de interventie wordt gehouden zodat wij die ook als zodanig in de agenda kunnen plaatsen) of is het aanbod doorlopend, in onderling overleg te boeken:
|
Prijs (inclusief btw en inclusief Academiekorting per persoon of voor een groep). Geef daarbij a.u.b. aan hoeveel de aangeboden korting in % bedraagt (met een minimum van 10%):
|
Bijzonderheden (bijv. gezondheidsverklaring bij intensieve outdoor trainingen, beschikken over laptop of smartphone met internet, makkelijk zittende kleding, mindervalide aanpassingen):
|
Bijzondere voorwaarden (bijv. volledige betaling vooraf of géén mogelijkheid om te annuleren, auteursrechten, vergoed door zorgverzekeraar ja/nee):
|
Indien je beschikt over een wetenschappelijke onderbouwing van de interventie, vermeld dan hier de bron(nen) zoals onderzoeken of artikelen. Zo niet, kun je deze vraag overslaan:
|
Website-adres met telefoonnummer, KVK nr, BTW nr:
Website veilig (dat wil zeggen: https:// adres): ja/nee
Algemene voorwaarden: ja/nee
|
Aansprakelijkheidsverzekering: ja/nee
Verzekeringsmaatschappij: Verzekerd bedrag:
|
Eventuele follow-up training na deze interventie:
|
Recente portretfoto toevoegen, in hoge kwaliteit en rechtenvrij: Foto training toevoegen, in hoge kwaliteit en rechtenvrij: Voeg aub eveneens een foto toe die jouw training goed symboliseert, dan kijken wij of we die passend vinden naast de rest van ons aanbod. Zo niet, dan overleggen we over een andere afbeelding. NB: Op deze foto mag niet de trainer zelf staan. Meer over wie jij bent: Voeg hier a.u.b. meer achtergrondinformatie over jezelf toe, je motivatie/drive, wat wil in de wereld wilt zetten en waarom, hoe ben je op dit pad gekomen etcetera. NB: de Academie voor Zelfherstel stelt het zeer op prijs als je haar als aanbieder wilt volgen op FB, Instagram en LinkedIn! Met het invullen en retourneren van dit format aan de Academie voor Zelfherstel ben je je ervan bewust dat: 1. Je daarmee de Algemene Voorwaarden Aanbieders, Sponsors en Verkooppartners van de Academie voor Zelfherstel integraal aanvaardt; 2. Jouw Aanbieding en/of delen hiervan wordt/worden geplaatst op de website van de Academie voor Zelfherstel. Dat gebeurt altijd in goed overleg met jou. Na plaatsing van jouw Aanbieding op onze website kun je eventuele verbeteringen of aanvullingen per mail aan ons doorgeven. Wij zorgen dan voor de aanpassingen, mits deze passen bij ons profiel alsmede bij de eenvormigheid en stijl van onze website.
Voor akkoord met 1 en 2 (plaats a.u.b. een kruisje in het vakje):
|